OMP M4 (kit) stavebnice s motorem - oranžová

Kód zboží: OSHM404K EAN: 8596450062245
Doprava zdarma
Stavebnice 3D vrtulníku třídy "380" s CCPM deskou cykliky 120° s nosným rotorem o průměru 875 mm poháněný střídavým motorem. Verze KIT obsahuje: nesestavený model, střídavý motor, listy nosného a vyrovnávacího rotoru.
  • Cena s DPH:10 790 Kč
  • Cena bez DPH:8 917 Kč
  • Obvyklá cena:10 790 Kč
  • Dostupnost: Skladem (2 ks)
Množství:

OMP M4 (kit) stavebnice s motorem - oranžová

Oblíbené minivrtulníky OMP HOBBY M1 a M2 teď dostávají většího bratříčka - 3D vrtulník třídy „380" M4. „eM-čtyřka“ má CCPM desku cykliky 120° s flybarless „bezpádlovou“ rotorovou hlavou. Výkonný střídavý motor přímo pohání nosný rotor o průměru 875 mm; vyrovnávací rotor je poháněn prostřednictvím ozubeného řemínku. Nainstalovat můžete vaši oblíbenou flybarless řídící jednotku a serva, aspoň 60A regulátor otáček, ideálně s funkcí governoru, 6S LiPo akumulátor 2200 mAh a samozřejmě spolehlivou RC soupravu.

Podívejme se blíže na tenhle nejnovější přírůstek v hangáru OMP Hobby. Základ konstrukce trupu tvoří dvojice uhlíkových bočnic propojených duralovými a plastovými příčkami. „Srdcem“ je duralová konstrukce nesoucí střídavý motor SUNNYSKY R80-5 s připojeným pouzdrem hlavní hřídele s ložisky a držáky serv desky cykliky. Nosný rotor má přímý náhon, vyrovnávací rotor je poháněn ozubeným řemínkem. Deska cykliky a rotorová hlava s unašeči listů jsou celokovové z přesných CNC obráběných dílů. Všechna ovládací táhla jsou opatřena svorníky umožňujícími dolaďování délky táhel bez nutnosti snímat kulové čepy. Ocasní nosník je tvořen profilovou duralovou trubkou, svislý stabilizátor a bočnice skříně náhonu vyrovnávacího rotoru jsou uhlíkové. Hlava a unašeče listů vyrovnávacího rotoru jsou rovněž celokovové; bočení je ovládáno servem uloženým ve spodní části trupu s uhlíkovým táhlem. Podvozek je z houževnatého plastu vyztuženého skelnými vlákny.

S modelem je dodávána základní sada listů nosného a vyrovnávacího rotoru; pro nosný rotor 385mm listy a 71mm listy pro vyrovnávací rotor.

Pro řízení vrtulníku budete potřebovat aspoň šestikanálovou RC soupravu; pro plnohodnotné klasické a 3D létání je třeba počítačový vysílač s nastavitelnými 2–3 letovými režimy s aspoň pětibodovými křivkami kolektivu pro visení a akrobacii a dalším režimem pro autorotaci.

Vrtulník je připraven pro instalaci flybarless řídící jednotky - bez problémů můžete použít většinu řídících jednotek vhodných pro vrtulníky této velikosti, jako jsou Bavarian Demon 3X nebo AXON, Futaba CGY760R nebo CGY755 a mnoho dalších.

Nutností je použití kvalitních rychlých a silných digitálních mikroserv s kovovými převody; pro desku cykliky se nám na prototypu M4 výborně osvědčila serva KAVAN GO-1020MG, pro bočení připravované super rychlé střídavé servo KAVAN GO-1021MG.

Elektronický regulátor otáček by měl mít zatížitelnost aspoň 60A a funkci governoru. Vhodný je např. 65A regulátor OMP HOBBY konstruovaný přímo na míru vrtulníku M4 nebo Hobbywing Platinum PRO 60A V4 apod.

Pro napájení budete potřebovat šestičlánkový LiPo akumulátor 22,2 V 2000–2200 mAh se zatížitelností 60C nezbytnou pro plné využití výkonu motoru a schopností vrtulníku.

Snadno snímatelná sportovní kabina je tvořena velmi lehkým výliskem z odolného plastu - volit můžete ze tří barevných schémat zaručujících dobrou viditelnost a „čitelnost“ polohy vrtulníku ve vzduchu.

M4 je plnohodnotný 3D vrtulník s ovládaným kolektivem - a jako takový předpokládá a vyžaduje odpovídající pilotní zkušenosti. Není to „dron“, u kterého jen přidáte plyn, vzlétne a visí „jako přibitý“ bez zásahů do řízení. M4 si naplno vychutnají středně pokročilí až pokročilí piloti, kteří již mají zkušenosti s létáním s vrtulníky s ovládaným kolektivem („šestikanálovými“). Nicméně, s dostatečnou dávkou vytrvalosti, pokory, předchozím pilným tréninkem na počítačovém RC simulátoru a pod dohledem zkušeného pilota se do létání s M4 může pustit i začínající vrtulníkář.

Stavebnice vrtulníku obsahuje: kompletní sadu dílů mechaniky, střídavý motor SUNNYSKY R80-5, listy nosného a vyrovnávacího rotoru, návod ke stavbě a nastavování.

Průměr nosného rotoru [mm]875
Průměr vyrovnávacího rotoru [mm]190
Délka trupu [mm]786
Šířka [mm]128
Výška [mm]226
Hmotnost [g]1370
Ovládané funkceM,Kl,Ko,Kp,Vr,Gyro
Náročnost stavbyS2,S3
Náročnost pilotážeP3,P4