Košík je prázdný
Firma Glenna Curtisse patřila na přelomu 20. a 30. let mezi nejpřednější propagátory střemhlavého bombardování, které slibovalo přinést přesnost zásahu potřebnou pro útoky proti bodovým cílům na pevnině nebo na rychle plující a manévrující válečné lodě. Vyvrcholení možností dvojplošných letadel představuje SBC3 Helldiver z roku 1935; "moderní" palubní dvojplošník s celokovovou kostrou, zakrytou kabinou posádky, stavitelnou vrtulí, zatahovacím podvozkem a záchytným hákem pro přistání na letadlové lodi. Pro střemhlavé bombardování vyvinul Curtiss nezbytné vychytávky, jako jsou aerodynamické brzdy snižující rychlost ve střemhlavém letu na bezpečnou mez a především výklopnou vidlici, která vynášela pumu zavěšenou pod trupem mimo okruh vrtule, aby mohla být bezpečně svržena i v téměř kolmém klesání. Není divu, že u Curtissů se ve šťastnějších dobách, kdy se ještě zdálo, že žádné velké války už nikdy v civilizovaném světě nemohou být, na stážích vystřídali odborníci z celého světa. Zvláště němečtí a japonští konstruktéři se ukázali být až příliš dobrými žáky...
Stavebnice americké firmy DUMAS Aircraft představuje ideální stroj pro modeláře, který má již aspoň základní zkušenosti se stavbou malých modelů poháněných gumovým svazkem (jako vůbec model pro získání základních zkušeností s klasickou stavbou doporučujeme nejprve postavit např. některý z kabinových hornoplošníků od firmy Guillow's nebo HERR). Zdokonalíte se ve stavbě "žbrdličkové" kostru trupu i křídla, potahování papírem a lakování, přípravě a ošetřování gumového svazku, zalétávání - prostě ve všech těch nádherných dovednostech ryzí klasické modelařiny. Vzhledem k velikosti modelu a složitosti předlohy je stavby už docela dost, ale díky vysoce předpracovaným laserem vyřezávaným dílům to jde jako po másle.
Stavebnice volně létající polomakety amerického námořního střemhlavého bombardéru určená pro pohon gumovým svazkem. Model je jednoduché klasické celobalsové konstrukce v rozsypu s laserem vyřezávanými dřevěnými díly, maketovými doplňky z vakuově tvářeného plastu a plastovými díly zhotovenými vstřikovým lisováním. Trup je konstruován běžnou minimaketářskou technologií - nejprve z balsových lišt sestavíte bočnice, které spojíte polopřepážkami a příčkami do příhradového rámu. Výsledné oblé tvary získáte po nalepení většího počtu tenkých podélníků. Křídla jsou klasické konstrukce z nosníků a žeber, ocasní plochy z balsových lišt a laserem vyřezávaných dílů.
Helldiver je také vhodný pro přestavbu na RC model - je již dostatečně velký, aby unesl celkem běžné miniaturní RC vybavení s 5-9g servy. Pro pohon můžete použít střídavý motor třídy AXI 2208 a dvou- nebo tříčlánek Li-Po 400-800 mAh
Stavebnice obsahuje: balsové laserem vyřezávané díly, balsové nosníky, vakuově lisované díly (kryt motoru, kryt kabiny...), plastovou vrtuli s hřídelí a hlavicí, gumový svazek (soutěžní guma FAI TAN II), kola, ocelovou strunu na podvozek a další drobné díly, barevný potahový papír, aršík samolepek, stavební plán.
Rozpětí [mm] | 762 |
Délka [mm] | 615 |
Ovládané funkce | Žádné |
Náročnost stavby | S2,S3 |
Náročnost pilotáže | P0 |
Košík je prázdný
Adresa prodejny:
Praha 9, Travná 223
(vchod z ulice Baštýřská)
Otevírací doba:
PO-PÁ 10-18:00
tel.: 777 208 596