Košík je prázdný
Minimaketa rychlostního speciálu firmy Howard z poloviny 30. let. Přes zdánlivě "piperovité" tvary to byl silný a rychlý letoun, který dokázal v roce 1935 získat Bendix Trophy (dálkový přelet Kalifornie - Ohio) i Thompson Trophy v kategorii Unlimited v závodech okolo pylonů s průměrnými rychlostmi nad 350 km/h.
Stavebnice volně létající polomakety amerického sportovního letadla určená pro pohon gumovým svazkem. Model je klasické celobalsové konstrukce v rozsypu s předseknutými dřevěnými díly, a plastovými díly zhotovenými vstřikovým lisováním. Vzhledem k poněkud složitějším tvarům a celkově "většímu množství stavby" je Mr. Mulligan vhodný pro stavitele, kteří již nějakou minimaketu postavili.
Konstruktér modelu Tom Starck se svým Mulliganem v r. 1972 zvítězil v americkém Open Scale šampionátu; triumf byl tehdy dokonalý, protože jeho dcera Rebecca získala se stejným "strojem" zlatou medaili mezi juniory.
Trup je konstruován typickou minimaketářskou technologií ze dvou bočnic lepených z balsových podélníků a příček přímo na plánu, které později přepážkami a příčkami spojíte a vytvoříte prostorovou konstrukci. Množství podélníků potom umožní přesvědčivě napodobit zaoblené tvary skutečného stroje. Křídlo je klasické konstrukce z laserem vyřezávaných žeber a nosníků, ocasní plochy lsou deskové lepené z balsových nosníků.
Mr. Mulligan je také vhodný pro konverzi na miniaturní RC model s elektrickým pohonem - ačkoliv stavební plán tuto variantu nenabízí, pro zkušenějšího modeláře a pilota by to neměl být velký problém např. s využitím miniaturního střídavého motoru, jako je náš RAY C1826/31.
Stavebnice obsahuje: balsové předseknuté díly, balsové nosníky, plastovou vrtuli s hřídelí, gumový svazek, plastová kola, čirou fólii na "zasklení" kabiny, ocelovou strunu na podvozek a další drobné díly, potahový papír, aršík samolepících obtisků, stavební plán.
Tip pro stavbu: Předseknuté díly NEVYLAMUJTE! Prkénko otočte, položte na pracovní desku a lehce přebruste jemným brusným papírem (č. 220 nebo jemnější). Díly je potom možné snadněji oddělit; pokud by stále byly některými vlákny dřeva "vázány" k prkénku, opatrně díl oddělte ostrým modelářským nožem (vhodný je např. nůž Excel č.1 s čepelí č.11).
Ošetřování gumového svazku: Novou gumu opatrně vyperte v mýdlové vodě a nechejte uschnout. Poté ji namažte ricínovým olejem (prodává se v lékárnách) nebo silikonovou vazelínou na mazání rybářských vlasců (dostanete v prodejnách rybářských potřeb). Po létání svazek s modelu sejměte a uchovávejte jej v uzavřeném plastovém sáčku. Namazaný gumový svazek se odvíjí plynuleji a s menším třením - dává vyšší výkon a déle vydrží. Nový svazek je také vhodné nejprve zaběhnout - pro první 2-3 lety natáčejte jenom 80-100 otáček, teprve poté může bezpečně natáčet více.
Rozpětí [mm] | 508 |
Délka [mm] | 397 |
Ovládané funkce | Žádné |
Stavební náročnost | S1 |
Náročnost pilotáže | P0 |
Košík je prázdný